בג"צ: למנות נציג 'בני תורה' לוועדת הארנונה בב"ב

נציין כי ביהמ"ש המחוזי כבר פסק בעניין ודחה את בקשת סיעת בני תורה למנות נציג מטעמם במקומו של וירז'בינסקי, אך בסיעת בני תורה הגישו ערעור לביהמ"ש העליון שכאמור היום החליט כי חלה חובה למנות את נציג בני תורה לחבר בוועדה
אבי יעקב 12 Comment on בג"צ: למנות נציג 'בני תורה' לוועדת הארנונה בב"ב

בית המשפט העליון קיבל את העתירה וקבע כי יש להורות על ביטול החלטת מועצת העיר לפיה מונה וירז'בינסקי לנציג האופוזיציה בוועדת ההנחות בארנונה • חייב את העירייה ואת וירז'בינסקי בהוצאות משפט בסך של 20,000 ש"ח

נציין כי ביהמ"ש המחוזי כבר פסק בעניין ודחה את בקשת סיעת בני תורה למנות נציג מטעמם במקומו של וירז'בינסקי, אך בסיעת בני תורה הגישו ערעור לביהמ"ש העליון שכאמור היום החליט כי חלה חובה למנות את נציג בני תורה לחבר בוועדה
10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט העליון פסק היום בעתירה שהגישו סיעת בני תורה בבני ברק נגד העירייה וראש העיר על ההחלטה שלא למנות נציג מטעמם לחבר ועדת ההנחות בארנונה כמתחייב בחוק, ולמנות במקומם את חבר המועצה שהצהיר כי פרש מסיעת דגל התורה יעקב וירז'בינסקי, כאשר למעשה טוענים בני תורה כי מדובר בפרישה פיקטיבית כדי לשלול מהם את החברות בוועדות האופוזיציה.

ביהמ"ש העליון פסק כי יש חובה למנות נציג מסיעת בני תורה בוועדת ההנחות בארנונה, שכן היא הסיעה הגדולה ביותר באופוזיציה.

נציין כי ביהמ"ש המחוזי כבר פסק בעניין ודחה את בקשת סיעת בני תורה למנות נציג מטעמם במקומו של וירז'בינסקי, אך בסיעת בני תורה הגישו ערעור לביהמ"ש העליון שכאמור היום החליט כי חלה חובה למנות את נציג בני תורה לחבר בוועדה.

השתלשלות העניינים
לאחר הבחירות, ביום 13.11.13, קיימה מועצת עיריית בני-ברק ישיבה ראשונה, אשר במהלכה הצביעו חברי המועצה על הרכבי ועדות החובה של המועצה. טרם הישיבה, הועברה לחברי המועצה רשימת שיבוצים של נציגי הסיעות לוועדות השונות, כהצעה אשר על בסיסה נערכה ההצבעה. על אף שמתוך הסיעות שנבחרו בבחירות המרכזיות, רק סיעת "בני תורה" נשארה מחוץ לקואליציה, מר יעקב וירז'בינסקי, אשר נבחר למועצה כחלק מסיעת "יהדות התורה", הופיע ברשימת השיבוצים לוועדות השונות כנציג האופוזיציה.

בישיבה זו נקבע, בין היתר, כי וירזבניסקי יכהן כנציג האופוזיציה בוועדת ההנחות בארנונה של העירייה. בסופה של הישיבה, הוא הודיע כי בשל ויכוח ענייני שהיה לו עם ראש העיר, הוא החליט על פרישה מהקואליציה, ובלשונו: "החלטתי שאני בעצם פורש, מצביע נגד ואני בעצם הולך בדרכי, כמו שאני מבין". המערערים בהליך זה, שהינם חברי סיעת "בני תורה", הגישו עתירה מנהלית על מינויו לנציג האופוזיציה בוועדת ההנחות.

טענת סיעת בני תורה הייתה כי מינויו של וירז'בינסקי לנציג האופוזיציה בוועדת ההנחות אינו חוקי. בפי המערערים שני נימוקים עיקריים לתיקוף טענתם. האחד נעוץ בלשון החוק המונה את חברי ועדת ההנחות וקובע כי בין חבריה יש למנות "חבר בסיעה הגדולה ביותר, שאינה מיוצגת בוועדת ההנהלה, שקיבלה את מרב קולות הבוחרים". הנימוק השני מופנה כלפי הגדרתו של וירז'בינסקי כנציג סיעת האופוזיציה. לטענת המערערים, וירז'בינסקי נבחר כחבר הקואליציה, ופרישתו ביום ההצבעה אינה מאפשרת להגדירו, למצער מבחינה משפטית, כחבר האופוזיציה.

השופט ניל הנדל כותב באחד הנימוקים בהחלטה, כי סיעת המיעוט של בני תורה זכאית לייצוג למרות שהיא באופוזיציה, כי ׳המיעוט של היום עשוי ככל הנראה להיות הרוב של מחר׳.

בסעיף 14 בפסק הדין נכתב אף כי החבר מועצה הפורש מדגל יעקב וירז'בינסקי לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות למועצה במפלגת יהדות התורה, או בכל סיעה מהמועצה היוצאת, אלא רק בסיעה חדשה.

בית המשפט העליון קיבל את העתירה וקבע כי יש להורות על ביטול החלטת מועצת העיר לפיה מונה וירז'בינסקי לנציג האופוזיציה בוועדת ההנחות בארנונה. במקומו, תמנה סיעת "בני תורה", שהיא הסיעה הגדולה ביותר באופוזיציה, נציג מטעמה. וחייב את העירייה ואת וירז'בינסקי בהוצאות משפט בסך של 20,000 ש"ח.



12 תגובות

מיין תגובות
  1. 12

    אשר יגורנו בא לנו
    עוקרי התורה המבינים בעם מקבלים סיוע מבית המשפט העליון
    היפרדו נא מעלינו
    עוקרי התורה!!!

      1. הלוואי שהייתם נפרדים. לפי הכתבה אלו שלא רגועים זה….

        1. עובדה, שאנחנו מקימים מוסדות נפרדים על טהרת הקודש בכל אתר ואתר.

  2. 11

    לאט אבל בטוח דגל מתחנכת ומבינה שאי אפשר להחרים צבור שחושב אחרת ומונהג ע"י גדו"י

    1. דגל לעולם לא תתחנך, אנשים מופרעים שטופי שנאה לכל מי שחושב אחרת מהם.

    2. כל המשנה ידו על התחתונה.
      אפשר ואפשר להחרים.
      אין עציץ שלא נכווה בזה.

  3. 10

    י"ח קללות קילל ישעיה את ישראל ולא נתקררה דעתו עד … "ירהב הנער בזקן והנקלה בנכבד", אוי לנו שכך עלתה בימינו, פוחז וריק מתחרה למשרתו של צדיק וישר מנאמניו של מרן פה"ד הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, בית משפט כנראה לא בדקו השטח, הם מעבירים משרה רגישה מאוד מידיים מקצועיות וותיקות לנציג קבוצת חוליגנים שמתעמתים עם המשטרה בצומות ובשאר אתרי בילוי, כמובן אין להם דגש יתירה על הזהירות והאמינות בדיווחים שונים שמגישים לרשויות, לקבוצה כזאת נותנת בית משפט שליטה על הארנונה? אתמהה

  4. 9

    אני אוהב את ניל הנדל ואת הרב אויערבך.

  5. 8

    אך אם בני תורה היו ספרדים היה להם זכות לבכות על אפליה אבל אשכנזים מותר כנראה להחרים

  6. 6

    דמוקרטיה סוף כל סוף היא לטובת האזרח אף אם ממנים אנשים שלא ממחננו הרי הם נציגים של בוחריהם וגם להם הזכות ליטול חלק בניהול הוועדות כמו שקבלו דגל כשישבו באופוזיציה חלק בוועדות הכנסת.